50-talist, javisst!

publicerat i

Nej, jag har inte drabbats av någon plötslig "åldersnoja" men när ännu ett år av ens liv gått och man tagit ännu ett steg mot ålderdomen börjar jag fundera lite på hur den ska bli...ålderdomen alltså.... Om jag nu skulle hamna på någon form av åldersboende (alla gör ju inte det!) så snälla utsätt mig inte för "gammtjo", dragspel, allvarliga andakter eller pysselterapi. Men gärna rockkonsert, disco, yoga, meditation och målarverkstad! Och låt mig få behålla mina jeans! :) Jag tillhör nämligen 50-talisterna. En generation uppväxt på O'boy, coca cola , pommes frites, frisk luft och pengar i sparbössan. Vi kallas den bortglömda och missnöjda generationen... hm...är vi??? Nej, vi syns och hörs, möjligen lite mer tyst och försiktigt än andra, vi är nämligen "väluppfostrade" och hade vår "revolution" på 70-talet. Kanske är vi lite trötta? Eller helt enkelt nöjda? Alltså inte missnöjda? Möjligen lite missförstådda... Hi hi...vi är i alla fall mycket rock n' roll ;)))
"Kom igen katten, det svänger ju!" :)))

Har firat födelsedag. En fin dag. Presenter, blommor, telefonsamtal, sms, massor med grattishälsningar på "Fejjan", tårtkalas med familj och vänner. Mysigt. Så tacksam. <3
Blir lite mer firande till helgen.

Ibland när jag ser kändisar som jag vet är lika gamla som mig ( som jag är? skrivfel?) tänker jag: "men så gammal ser väl inte jag ut?" I morse när jag fick syn på mig själv i spegeln konstaterade jag dock: " Joho, det gör jag visst det. Jag ser precis lika gammal ut som jag är!" :)
"It's only rock n' roll, but I like it!"

Jag må vara född på 50-talet och varit med om väldigt mycket, men jag är fortfarande väldigt nyfiken på livet! Och fascinerad!
Fortsatt vandring på Bättringsvägen. Nu handlar det mest om att hitta balansen. Och träna upp flåset. Och hänga med i flödet.

Simma lugnt!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Andreas:

Du är iallafall en ung 50-talist :)

Kommentera inlägget här :