GRÅTA INNAN KVÄLLEN?

publicerat i

Solen kom och värmde och lyste upp jorden, snön, taken, vägarna, människorna, kropparna och sinnena. Allt kändes så bra i morse. Framtiden kändes ljus. - "Ja, det är Våren, ja, det är Våren, som har kommit igen!" sjöng jag jublande.
Men så fick min mormor rätt igen... "Man ska aldrig sjunga på morgonen för då får man gråta innan kvällen", brukade hon säga...;)

Nu sitter jag här och är ledsen över en situation som jag inte råder över och inte vet hur jag ska hantera. Ni känner säkert igen er i situationen och känslan. Precis när man tycker att nu har man löst ett problem, nu ser det äntligen ljust ut igen....så dyker det upp något som känns som stick rakt in i hjärtat. Varför???
Ett steg bakåt på Bättringsvägen...suck...andas!

Några drömmar sprack också...Men alla drömmar går ju inte i uppfyllelse. Så är det.

Jag försöker hitta tecken på någon sorts mening med situationen... Något "därför"...
Får syn på dagens ord på min Eileen Caddy kalender. Där står bl a:
"Se varje svårighet som en utmaning, en byggsten och bli aldrig nedslagen av något eller någon."

Utmaning...byggsten...hm....:)

Jag måste nog affirmera mera. Affirmationen från igår: "Jag är trygg i att allt kommer att bli bra" (Kreativ Insikt)
Det är nog fler än jag som behöver dessa ord...

Och i natt är det fullmåne...;))

Kommentera inlägget här :