Happy Valentines Day!

publicerat i

"Hjärtat är som en trädgård. Det kan odla medkänsla eller fruktan, motvilja eller kärlek. Vilka frön planterar du där?"
- Buddha
<3

"Ett ord befriar oss från all livets tyngd och smärta ; det ordet är kärlek."
- Sofokles
<3

"Människan måste utveckla en metod för all mänsklig konflikt, som förkastar hämnd, aggression och vedergällning. Grunden till en sådan metod är kärlek."
- Martin Luther King
<3
"Sök inte fulländning i en föränderlig värld. Fullända i stället din kärlek."
- Master Sengstan
<3

"Till syvende och sist är din främsta lärare att leva med ett öppet hjärta."
- Emmanuel
<3

Jag tycker att ovanstående ord passar bra idag på Alla Hjärtans Dag i den tid vi lever just nu. Visst ska denna dag gå i romantikens tecken men den handlar också om vänskap och fred. Och om kärleken till våra medmänniskor. Och om våra hjärtan. Om vad och vem våra hjärtan klappar för.
Var rädd om ditt hjärta!

Det har ju snöat igen. Vallarna växer. Min syster "på landet" måste ut och skotta - igen. När hon gjorde det dök följande ord upp i hennes huvud. Jag har fått lov att citera. ;)
"Med plogvallar är det som med grisen Särimner, när snöskoveln ätit upp all snö på kvällen är vallen tillbaka, nästa morgon!"
Tack Tina! Känner att denna vinter är "de eviga snövallarnas vinter". Jag är tacksam att jag slipper skotta!

Ha en fin och Happy Valentines Day!
Någon tänker på dig... <3
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kommentera inlägget här :