KRAM TILL...

publicerat i

Det är den 21 januari idag. Kramens Dag.

Jag vill ge en kram till;

Alla som läser min blogg
Alla människor som visar andra människor medkänsla
Alla dem som sörjer och mår dåligt
Alla bra lärare, mentorer, ledare och positiva förebilder
Alla som tar hand om våra barn och våra gamla
Alla som kämpar på med att få vardagen att fungera
Alla verkliga, sanna vänner
Alla som väljer kärlek istället för hat, fred och samarbete istället för krig och motsättningar

Det blir väldigt många kramar det!
KRAM!!!

Jag träffade goda vänner i helgen som jag inte träffat på länge. Det kändes så bra att få krama dem och prata med dem. Närhet och värme. Glädje och sorg. Allt delar man med riktiga vänner <3

" En verklig vän står aldrig
i vägen för dig,
om du inte råkar vara
på väg neråt."
- Arnold Glasow

"Vänskap är just känslan
av att känna sig trygg med någon
och varken behöva väga tankarna eller mäta orden."
- Dinah Maria Mulock Craik

"Ingen medicin är mer
värdefull, ingen är mer
effektiv, ingen är bättre
lämpad att bota allt vårt
tillfälliga onda än en vän som
vi kan vända oss till för att
få tröst av i svåra tider, och
som vi kan dela lyckan med i
glädjens stund."
- Geoffrey Chaucer

Tog en promenad i solen. Vackert vitt ute. Lite bistert kallt. Det nöp i kinderna. Men friskt kändes det. Nu går solen ner. Det är vackert på himlen.
Kom ihåg: Varje solnedgång är ett löfte om en soluppgång!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Heléne Wärefors:

En stor kram tillbaka till dej min fina vän!

Kommentera inlägget här :