NYMÅLAT

publicerat i

Ge aldrig upp hoppet! Läste idag om en hund som stals från sitt hem i september 2010. Han är sen igår återfunnen och hemma hos sina ägare... Fantastiskt!!!

Vaknade i morse efter min femte natt utan sömntabletter. Och jag har sovit! Det tar sin tid innan jag somnar. Från början handlade det om timmar men nu ligger jag och vänder och vrider mig i ungefär en och en halv timme. Sover oroligt men det är ändå många steg framåt för mig. Bara det att kroppen inte får så stark abstinens längre. Från början fick jag konstiga "stötar" i kroppen och spänningar. Obehagligt men inget "farligt".

I morse stod det så här på min Eileen Caddy kalender: "Gör den här dagen till den mest underbara du någonsin upplevt, genom din rätta inställning, genom dina positiva tankar."

Måste ha gjort något fel... Kunde inte koppla in rätt inställning eller tillräckligt positiva tankar...tror jag...
När jag varit uppe ett tag upptäckte jag att frysen var för varm. Maken hade inte stängt frysdörren ordentligt. Men den hade inte larmat! Den larmade först när jag började trycka på knappar som jag troligen inte skulle trycka på? Hittade "howtodoit-häftet" och läste och läste. Blev inte så mycket klokare av det... Men nu visar termometern i frysen rätt gradantal men displayen talar om att inomhustemperaturen är + 27! Hmm...
Positiva tankar!!! :)

Vädret såg underbart ut idag. Sol och kallt. Tänkte ta mig ut efter att ha varit inomhus några dagar för att kurera mig. Har haft en vansinnig snuva. Nu kan jag andas genom näsan igen. Vilken befrielse! Men, nu har förkylningen vandrat vidare till öron och panna. Ont...
Inte rätt inställning kanske...?
Jag vet inte hur det är det där med attraktionslagen...Har jag dragit till mig fryskrångel och förkylning genom negativa tankar??? Verkar mysko...;)
Nej, jag tror att kroppen vill säga till mig att vila. Och fryskrånglet handlar om att inte bara tänka negativt. Ta det lugnt. Det ordnar sig! Positiv inställning leder till positiva lösningar :) Aha!

Solen gick ner 15.26 idag. Det var så vackert på himlen då. Dagen har ökat med 1 timme och 8 minuter!!!

Nu ska jag tänka positiva tankar så att jag mår bra nog för att åka på 50-årsuppvaktning hos en kär vän i morgon. :)

Har tidigare skrivit om att jag börjat måla igen. I för mig nya färgnyanser :)
Nu är det nymålat igen. Ser ni fåglarna?

Kommentera inlägget här :