EMMA!

publicerat i Allmänt;

Är på väg söderöver. Lämnat ett soligt Gästrikland för ett mulet Uppland. Det blåser så att bilen svajar till ibland. Vi skämtar om att vända tillbaka...;)

Sonen är med i bilen. Ska till stora arenan och se på fotboll med bl a Zlatan ;) Min mor är också med i bilen. Idag ska det bli "svärmorsmöte". Alltså mellan min svärmor och makens svärmor ;)

En tur till "Sveriges närmaste stad", Enköping, blir det också.

Mycket trafik. Framför allt norrut. Husvagnar och husbilar. Sänder alla en tanke om att de alla ska komma lyckligt dit de ska. Och lyckligt hem.

Emma idag! Namnet härstammar från tyskan. Från början ett smeknamn för namn på Erm(in), - Irm(in), - 'stor,väldig' och senare även smeknamn för Emilia.
Emma är ett populärt namn i Sverige.Sedan början av 1990-talet har det legat på första eller andra platsen på topplistan varje år. Allt enligt Wikipedia.
Märkligt, jag känner inte till så många "Emmor"... Men jag tycker om namnet. Det låter så "mjukt" ;)

Nu måste jag ladda mobilen. Hoppas ni alla har alternativt har haft en fin tisdag. Ta alla möjligheter att "ladda batterierna"! :)

Såg ni fullmånen igår kväll? Jag såg den men lyckades inte plåta den. Väldigt stor och fin var den :)

Visar ett foto från vår härliga och goda (!) kväll vid Axmar Brygga i går kväll.

Kommentera inlägget här :