Tankar efter en begravning

publicerat i Allmänt;

Vackert, varmt och ljust. Och kärleksfullt. Så upplevde jag den begravning jag idag varit på.
Alla själar lämnar spår. Denna själ lämnar spår av glädje och tålmodighet. Fina egenskaper <3
De närmastes saknad är stor.

Vill dela med mig av följande rader ur psalm 172:
"De skall möta de trofasta vänner
som de miste på jorden en gång.
De skall leka med änglar och helgon
i Guds paradis. De skall dansa där.
De skall sjunga, sjunga, ja, sjunga
en ny jublande sång."

Trösterika och positiva ord av B G Hallqvist.

Vi konstaterade, maken och jag, att vi kommit upp i den ålder då man bara träffar sina släktingar vid begravningar. Alla tycker att det är trevligt att träffas men beklagar att det är under så tragiska omständigheter.

Nu går den här dagen mot sitt slut. På TV är det fotboll. Heja tjejer! Heja Sverige!

Jag har planerat in ett besök hos en vän från gymnasietiden. Det ska bli så kul! Och spännande...:))

Livet är Här och Nu. Varje dag är Din dag <3

Kommentera inlägget här :