Ett mirakel för en hund!

publicerat i Allmänt;

Morgon:
Solens strålar letar sig in genom fönstret och väcker mig. Snart befinner jag mig i en solstol ute på gräsmattan. Det är en hel del moln som passerar och det blåser en svalkande vind. Fåglarna sjunger och fjärilarna prålar.
Hunden och maken har redan hunnit vara ner en sväng till sjön.
Plötsligt händer det! Gräsmattan är full med hundmat!!! Ett mirakel!
Nästan...;)
Maken ska fylla på "hundmatshinken". Tar ut den stora säcken på gräsmattan och öppnar den. Börjar gå iväg för att hämta något att ösa med....då...börjar säcken röra på sig....och den...falleeerrr...Jag skriker till från min solstol och far upp och tar tag i hundens halsband. Maken plockar frenetiskt upp matbitar från gräsmattan. Hunden har redan fått sin frukost och ser bara förvånad ut. Det blir en hel del kvar på gräsmattan...Hunden ser ut som en ko på grönbete när han går och betar hundmat ;))
Nu har vi en trött och mätt hund som vankar omkring här. Och om han kan fundera, så undrar han nog: "Vad var det som hände???"

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kiki:

Manna från himlen ;)

Svar: Ja, verkligen :))
Gunilla Thomsson

Kommentera inlägget här :