Lämnar spår...

publicerat i Allmänt;

Det uppstår ett tomrum när en själ lämnar jorden. Alla själar gör avtryck under sin jordevandring. Lämnar spår på vägen till ljuset. <3

En släkting till min man har plötsligt gått bort idag. Mina tankar går till hennes närmaste.<3

Alla dagar bär väl både sorg och glädje men idag är det särskilt påtagligt för mig.
Har haft den stora förmånen att få glädja två fina vänner genom att skicka gåvor. Den glädje och tacksamhet jag fick ta emot känns gott och varmt långt in i själen. <3

Rensar lite i lådor idag. Hunden har gett upp försöket att följa mig när jag går från rum till rum. Nu ligger han i hallen och följer mig med blicken ;)

Vi kom nyss in från en promenad, hunden och jag. Kände ganska snart när jag kom ut att jag hade "fel" kläder på mig. Det är inte en "jeansdag" idag... Hunden flåsade i värmen men travade på ganska piggt ändå :)
Det är typisk "sitta på balkongen och äta melon-dag idag". Tack och lov för meloner! De både mättar och släcker törst heta dagar som denna. :)
Men man får inte glömma att dricka vatten! Vet du hur mycket vatten din kropp behöver varje dag? 1liter/30 kg som du väger! Och då pratar vi Vatten! Inte kaffe, te, läsk, mjölk, vin.... ;)
Så nu har jag framfört detta budskap från bl a min healer.
Jag har själv börjat försöka få i mig rätt mängd vatten... Man får ta det försiktigt så att inte urinblåsan får en chock ;)
Om kroppen lider brist på vatten blir vi uttorkade och "sjuka". Kroppen är törstig. :)

Vill dela med mig av en ung klok tjejs ord. Hon heter Julia Snive och jag läste om hennes fantastiska engagemang för ett barnhem för hemlösa pojkar i Kenya. Julia brinner för allas lika värde. Jag citerar ur tidningen Nära nr 4: "Jag har lärt mig att alla människor, själsligt, är likadana världen över. Jag är inte rädd för att prata inför tusen människor eller för kungen, för vi är alla likadana. Vi är alla oroliga själar som vill vara lyckliga."
<3

Snart är det midsommar...:)



Kommentera inlägget här :