Molnformationer

publicerat i Allmänt;

Nu sprakar det så mysigt i öppna spisen och den goa värmen sprider sig i hela rummet. Det är inte kallt ute men efter åskskurarna känns det lite "småruggigt" inomhus. Så vi tände en brasa när vi kom hit ut till torpet i kväll.

Det var så häftiga molnformationer på himlen i kväll och ett fint ljus. Även "oväder" kan vara fascinerande att beskåda. Bara man slipper åsknedslag och dess följder.

Min äldste son med sambo har flyttat idag. Har fått rapporter om att det gått bra. Yngste sonen är på personalfest. Och jag, make och hund tar det lugnt i stugan. Maken och jag sitter med varsitt glas vin. Mitt vitt, hans rött. Lyssnar på tystnaden. The Sound of Silence ;)
Hunden sover. Att få denna möjlighet till ro, det är skönt. Det unnar jag alla. Alla som vill. Kanske mest för oss "äldre" ;) När man är ung vill man att det ska hända saker hela tiden och när det inte gör det, ja, då sover man ;) Allt har sin tid, som bekant :)

Många flak med sjungande och skrålande studenter i stan idag. Livet är en fest...ibland :) Härligt!
Och till dem som är besvikna på sina betyg vill jag säga: Finansminister Anders Borg hade en etta (!) i matte på gymnasiet. Och se hur det gick för honom! ;)

Trevlig helg, gammal som ung!

Kommentera inlägget här :