Sambo, särbo, delsbo...

publicerat i Allmänt;

Jag hade inriktat mig på att få se fullmånen (supermånen) igår kväll eller natt. Några var dock i vägen...molnen! :( Hoppas att det var många andra som hade möjlighet att se den :)

Idag har maken och jag varit förlovade (och sambo) i 36 år. Gifta i 26. Riktigt bra gjort tycker jag :)
Om någon skulle fråga mig vad som är hemligheten bakom ett långt förhållande skulle jag inte ha något bra svar. Det är nog individuellt. Ganska mycket tur också. Och mycket arbete. Ärlighet. Vänskap.Förtroende.Att vara sambo eller gifta är för mig samma sak. Man lever tillsammans i ett kärleksförhållande under samma tak. :) Samma problem och samma glädjeämnen. Men det är kul att gifta sig. Att visa varandra och andra att vi vill verkligen hålla ihop <3 En anledning till fest och ett fint gemensamt minne.
"Kaka söker maka" brukar vi säga men ibland verkar det vara olikheterna som för par samman. Kärleken ser inte likadan ut hela tiden. Den kan växa och djupna. Eller svalna och rinna ut i sanden. Den kan övergå i enbart vänskap. Den kan vara otroligt komplicerad...<3

Kanske firar vi med lite skumpa i kväll...<3
Vi är inte så bra på att komma ihåg det där med bröllopsdatum, jag och maken. Brukar inte fira så stort. Det "största" vi gjort var väl -99, när vi var på Stadion på Bruce Springsteen-konsert, den 24 juni. Men det kom vi inte på förrän vi var på hemväg att det var just det datumet... Hi hi, inte så romantiskt kanske men såna är vi. Men vårt gemensamma liv är en hyllning till kärleken, tycker jag. :)
Förra året skrev jag ett inlägg om vårt bröllop så det hoppar jag över nu. Men det var ett litet och väldigt fint bröllop i ett kapell på Gotland <3

Alla sett att leva och bo på är bra så länge man trivs och mår bra av det. Sambo, särbo, kombo, singel,(enbo?) gift, mambo, helgbo,delsbo, smygbo, krylbo och allt vad det nu heter....;) Googla gärna, det finns en massa möjliga och omöjliga sätt att bo på :)

"Kärleken kommer och kärleken går
ingen kan tyda dess lagar,
men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
..............."
- Nils Ferlin

Han kunde dikta om kärleken han, Ferlin :)

Skål för Kärleken! Den stora universella Kärleken som vi alla delar <3
"Kärleken är den enda som blir större ju mer vi slösar med den" <3








Kommentera inlägget här :