EN SPORTSLIG FÖREBILD

publicerat i

Fick tips från min bloggportal att skriva inlägg varje dag. Okey...får väl försöka det då ;)

Liten positiv rapport:
Dagen har ökat med 11 timmar och 46 minuter sedan vintersolståndet.
Det känns riktigt bra!

Har ni hört om fotbollsspelaren Alejandro 5 år på Gran Canaria? En tränare och en domare hamnade i ett våldsamt ordkrig under en match. Då kliver Alejandro fram och separerar de vuxna männen och skriker: "sluta,sluta, sluta"! - "Jag sa till dem att ha roligt, inte bråka", förklarade Alejandro sen.
Hans föräldrar är stolta över honom och nu är han en riktig kändis i Spanien. Han har påmint fotbollsvärlden om att fotboll ska vara roligt! Vilken fin sportslig förebild! <3 ( källa: Aftonbladet )

Idag blev det lite jobb för min del. Känns alltid bra. Nu är det kväll. Solen skiner. Blir nog en kvällspromenad längs ån. Sen är det "Mello" som gäller. Kan bara inte låta bli att titta på spektaklet. Och skratta och gnälla och förfasa mig lite ;)) Under tisdagens semifinal satt jag mest och gäspade under låtarna men i övrigt var det kul.

Njut av våren! Naturen kläder sig i sköna färger för Din skull! Eller hur??
<3

Kommentera inlägget här :