Söner och örter mm

publicerat i

"Nu grönskar det i dalens famn,
nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd
i vårens glada tid!
Var dag är som en gyllne skål,
till brädden fylld med vin.
Så drick, min vän, drick sol och doft,
ty dagen den är din.

Långt bort från stadens gråa hus
vi glatt vår kosa styr,
och följer vägens vita band
mot ljusa äventyr.
Med öppna ögon låt oss se
på livets rikedom
som gror och sjuder överallt
där våren går i blom!"
Text: Evelyn Lindström

Den här sången har fastnat i mitt huvud nu. Jag går och nynnar på den hela tiden. :) Men orden om stadens gråa hus håller jag inte riktigt med om. Man behöver inte lämna staden för att uppleva våren. Den är fullt påtaglig här också! Det gäller bara att hålla ögonen öppna. Livet är rikt!

Om några dagar fyller min yngste son 20 år! Visst, tiden går fort, men om man tänker på allt som hänt under dessa år så tycker jag ändå att det känns väldigt längesedan han var liten. Nu är han vuxen. Lång, stilig, intelligent, klok, trevlig och självständig :) Allt känns bra!
Jag hoppas att när han blickar tillbaka på sin barndom minns den som en bra och lärorik tid. Gärna trygg och rolig också. Och att han förstår att vi, hans föräldrar gjorde så gott vi kunde ;)
Just nu har vi en bra kontakt och jag hoppas att det får fortsätta att vara så.
Som förälder gäller det att hitta balansen mellan att "lägga sig i eller låta vara". Att skapa ett ömsesidigt förtroende. Och villkorslös kärlek. Och vara mogen nog att släppa taget när det är så dags...
Det är inte lätt...jag har gjort så många fel och misstag...men livet är sällan som det står i "bruksanvisningen"... Jag tror mina söner förstår detta. Om inte nu så när de själva blir föräldrar ;)
<3
Jag erkänner gärna att jag är stolt över mina söner. Inte för att jag har fött och uppfostrat dem utan för att de är fina och underbara personligheter. För att de är precis som de är! <3

Idag har vi äntligen handlat blommor till balkongerna. Och några örter blev det också.

Kom ihåg: Varje solnedgång är ett löfte om en soluppgång!
Sov gott! Änglarna vakar över dig <3

Kommentera inlägget här :