VÅRENS MAGI

publicerat i

Sitter längst ut på kajen och tittar ut mot havet. Mängder med måsar flyger omkring. Skränar och dyker. Det fläktar skönt här. Denna dag med sommarvärme. Jag andas in den ljuva luften och doften av hav. Livsandarna väcks inom mig. Sträcker på sig. Andas. Lever.
Hunden studerar förundrat måsarna. Men för att vara fågelhund är han ändå mysko ointresserad. Det är varmt.
Skönt att äntligen kunna gå ut utan jacka! Jeansen klibbar mot benen. Dags för tunnare brallor!
På tillbakavägen gläds vi åt alla båtar som är tillbaka i ån. Solen glittrar i vattnet. Björkarna har slagit ut. Vackra ljusgröna blad :) Den skira grönskan är den vackraste tycker jag.
Våren, denna tid, så full av mirakel!
Man slutar aldrig att förundras ;)

Jag vet, jag låter väldigt lyrisk idag. Det är jag också. :) Är rent av lycklig över att jag denna vår kan njuta av ljuset, färgerna, ljuden, dofterna...Allt det jag missade förra våren.

"Min glädje är som våren.
Så varm!
Den får blommor att slå ut
i mina händer."
- Thich Nhat Hanh

"Samma livsström
som flyter genom mina ådror
strömmar också natt och dag
genom världen och dansar
i pulserande rytm.

Det är samma liv
som spirar fram i glädje
genom jordens stoft,
i otaliga grässtrån
och bryter fram i väldiga vågor
av blad och blommor."
- Rabindranath Tagore

Jag har nog citerat ovanstående ord i tidigare inlägg men de tål att upprepas.

Hur långt har jag kommit på min resa längs Bättringsvägen kanske någon av er som följt mig undrar. Jag kan svara att jag kommit långt:) I alla fall så långt att jag känner att jag nu kan återuppta min avbrutna själsliga och andliga resa...

Hur ni än mår och var ni än befinner er på er livsresa hoppas jag att ni alla har möjlighet att njuta av Våren <3 Av Vårens Magi :)

Kommentera inlägget här :