Änglaljus

publicerat i Allmänt;
Nej, det är inget särskilt som har hänt men: Jag känner att jag behöver Änglaljus och Änglakraft just nu. Jag behöver få Änglaro och Änglaskratt 💜
"Värmen från en ängels ljus kan trösta dig i mörkret"
(Ur boken Änglar,Änglar,Änglar)

Egentligen har de funnits med mig, änglarna, hela min resa längs Bättringsvägen. Ibland har de känts nära, de har stöttat mig. De har skyddat mig. Men ibland har de känts avlägsna. Jag har känt mig övergiven och ensam. 
De var nog där ändå....;-)
"Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar alltid ned på oss."
- Jean Paul Richter

En vän till mig skrev en gång på Fb att han upplevt att han haft änglavakt många gånger under sitt liv. Han hade råkat ut för många olyckor men kommit lindrigt undan...

"Minns du den ängel vit och god
som fordom vid din vagga stod?
Han följer än idag din stig,
han varnar och beskyddar dig."
- Zacharias Topelius
En liten tovad ängel som jag fått av min äldsta lillasyster. Jag tycker att den ser ut som en blandning mellan troll och ängel. Och vilket änglahår! ;-)

"Jag såg spår av änglar på marken. Himlens skönhet gående för sig själv i världen."
- Petrarca

"Jag talar till mina vuxna barns änglar;
Följer ni dem fortfarande?
Bär ni deras önskningar i era händer?
Vet ni något om deras kampfyllda ensamhet?
Och när de förnekar er och livet,
vänder ni er bort och gråter,
men stannar kvar?
De behöver er,
mer än när de var små,
de behöver er förtvivlat,
för ungdomen är den svåraste tiden.
Allt ska göras på egen hand,
man skall rycka sig lös,
tänka igenom allt själv,
vill inte veta av änglar.
O, mina vuxna barns änglar!
En mor får inte längre ingripa.
Men ni får.
En mor kan inte längre råda,
men er visdom är Guds.
Dröj kvar hos mina vuxna barn, änglar!
Hjälp dem att vandra i snårskogen
att finna den rätta vägen,
deras enda väg!"
- Viola Renvall 1962
❤️

Jaha, som ni märker har jag fått änglar på hjärnan idag. Hela helgen faktiskt ;-)
Kändes bra i höstmörkret. Alla ljus som tänts i vårt mörka land har också känts bra. Så vackert det är med ljus i mörkret!
Som min yngste son konstaterade när han var 6 år och målade i sin målarbok:
-"Där det är mörkt där syns det ljusa"
❤️
Läste en intervju med en präst. Han sa bl a att Allhelgonahelgen är bra för då får vi lov att sörja...
Önskar er alla mycket Änglakraft inför kvällen och inför den nya veckan!
Och:
"När vi sover samtalar änglarna med våra själar."
Sov gott❤️









Kommentera inlägget här :