Besjälad november

publicerat i Allmänt;
Idag var naturen så där vackert besjälad igen. Den är väl alltid besjälad men ibland syns det mer än annars. Som denna frostigt vackra onsdag. -6 grader och sol. Alldeles stilla och alldeles tyst. Magiskt :-) Det var bara mina och hundens steg bland löven som gav ifrån sig ett knastrande ljud ibland.
Även "ogräs" är vackra i november ;-)



Det känns som om naturen gått till vila nu. Väntandes bara på ett vitt snötäcke.
Is på hela sjön nu...

Ekorren har bytt om till vinterpäls. Han hänger och gungar på fågelmataren. Några småfåglar vågar stanna kvar och äta de också men andra håller sig på avstånd. Nötskrikan bryr sig inte och inte heller talgoxen. Tofsmesen är inte lika kaxig.
Plötsligt dyker det upp en ekorre till men den inkräktaren jagas snabbt iväg. Jag försöker smyga mig fram för att ta en bild. Men ekorren flyr snabbt högt upp i en tall och sitter där och plirar ner på mig. "Försök bara!" 
Hunden bryr sig inte om ekorren längre. Han verkar ha insett att han själv inte är så bra på att klättra i träd.
Det blev inget kort på ekorren men väl på hunden...

Och inte blev det någon medverkan i fotbolls-VM för herrarna...Zlatan till trots...ja ja det är väl inte hela världen men nog hade det varit kul! Det finns en längtan efter att "gräva guld igen"...Sommaren-94...soligt och hett...VM i USA...vi satt uppe på nätterna....spännande matcher med en "galen" Ravelli i mål...killarna kom hem med ett brons som kändes som ett guld ...och alla var segerrusiga och det var karnevalstämning överallt! ;-))
Yngste sonen var bara ett år då. Och han vill gärna få uppleva den där känslan i sitt liv...och vem vet?? :-) 

Ikväll var jag bjuden på vernissage men var tvungen att tacka nej. Det var synd. Men jag känner mig ärad att jag fick en personlig inbjudan :-)

Jag har gått med i en grupp på Fb för de som liksom mig älskar att beskåda och fotografera himlen. Himlens skådespel. Alla växlingar. Alla färger och alla molnnformationer. Kul att hitta likasinnade :-)) Gruppen heter Min Himmel...
Min morgonhimmel denna vackra novemberdag

"Cry if you need to, it's good to cry out all your tears, beacause only then you will be able to smile again."
- Paulo Coelho

Nu är det helt mörkt ute. Novemberkväll... Novembervila... Helt tyst här i skogen...och plötsligt skäller hunden..på jag vet inte vad....;-)





Kommentera inlägget här :