Skön söndag i oktober

publicerat i Allmänt;
När jag äntligen lyckas pallra mig upp sent denna söndagsmorgon möts jag av en överlycklig hund som nästan slår knut på sig själv av glädje över att se mig. Han och husse har redan hunnit med frukost och morgonpromenad.
Maken påpekar att jag snarkat. Jag vet, jag har fortfarande problem med bihålorna. Huvudet känns sååå tungt.

Vid lunch går vi ut alla fyra, jag, make,son och hund. Det är soligt och lite kyligt. Luften är hög och oktoberfrisk. Vi vandrar längs ån. Möter många andra som är på söndagspromenad. Hundmötena går bra nu. Maken och hunden går ju på kurs. Det går åt mycket korv... ;-)
Löven prasslar där vi går...







Gamla Briggen Gerdas ankare. Minne från en svunnen tid...

Nu har vi jobbat lite med företaget. Haft möte. Äldste sonen var med via telefon. Han gäspade mycket, man blir lite trött av att vara småbarnsförälder..;-) Vi har bokat in en träff nästa helg. Längtar efter att få träffa lilla Izabelle igen ❤️.

Det har blivit mycket jobb under helgen. Får kompensera med ledighet under veckan.
Men i kväll ska jag koppla av med konsert. Lars Winnerbäck!!!


Vill avsluta med lite positiva ord som jag samlar och avsmakar ibland:
Solglimtar
Vindstilla
Sovmorgon
Lövprassel
Myshörna
Meditation
Medkänsla
Vänskap
Musik
Uppmuntran
Samtal
Mänsklig värme
Stjärnklart 
Månsken 
❤️

Det var fullmåne i natt. Och ändå sov jag ovanligt lugnt....

Inför den nya veckan: Le mot någon som inte orkar le. Krama någon du tycker om. Våga be om hjälp. Kom ihåg att du är värdefull för att Du är Du!
Så vandrar vi vidare på vår livsväg...

Kram!

Kommentera inlägget här :