Vad dagen lärt mig

publicerat i Allmänt;
Så här på kvällskvisten funderar jag lite på vad jag lärt mig idag...

Jackan som jag trodde var vattenfrånstötande visade sig vara tvärtom (vattentilldragande?)

Jag borde haft regnstövlarna i stan istället för i torpet....

Det finns tydligen folk i detta land som aldrig brukar rösta i kyrkovalet men som nu strömmade till och röstade på ett främlingsfientligt parti...vad nu det har med kristen tro att göra???...

Hösten har gjort entré. Med regn. Och vackra löv :-)

Jag har också lärt mig att jag inte är ensam i mitt andliga sökande...att det finns en god vän som vandrar en liknande väg som jag vandrar ...vägen är lite knagglig :-)

Jag har sett på ett fint program om Tomas Ledin och hans bakgrund i Ådalen. När jag såg bilderna från detta otroligt vackra landskap där jag själv växte upp, då längtade jag dit. Å, vilken längtan jag fick till de höga, trygga bergen som alltid omslöt mig däruppe. Och det vackra havet...En undran dök upp i mig: undrar hur min uppväxt där har påverkat mig som person?... Jag är i alla fall innerligt tacksam att jag fick bo där :-) Programmet lärde mig lite om hur viktigt det är med "rötter"....

Ja, det var lite av det jag lärt mig i dag. Varje dag lär vi oss något nytt. Visst är det fantastiskt!

Sov gott!





Kommentera inlägget här :