En hunds dagbok

publicerat i Allmänt;
En hunds dagbok:
Jag ligger kvar i sängen när husse går upp redan kl 5. Tittar avvaktande på honom. Han stressar lite, med kläder och sånt. "Lillhusse" är också vaken! Eller, ja, iallafall uppe. Allt, speciellt husses klädstil tyder på att det blir en "ensammedmatte-dag". Husse släpar ut mig på en tidig promenad. Jag gör "det stora" sen vill jag gå hem. Försöker få upp matte så att hon kan ge mig ett "stix", men hon bara grymtar ett nej så jag tillåter husse att ge mig detta istället. Sen sitter jag "fint" nedanför husse när han glufsar i sig sin frukost. "Snälla en liiiiten bit macka"....

När hussarna åker ligger jag bekvämt i husses säng och sooover. Vid 8.30 lyckas jag få upp matte genom att pipa lite. Sen brer jag ut mig i hennes säng. Är sååå trött efter helgens bravader ;-)

Förmiddagspromenaden gick till sjön. Det gillar jag. Väldigt varmt idag, blev snabbt flåsig. Men åhhh så mycket härliga dofter att nosa in. Och så hälsade jag på en trevlig granne. Han kom cyklande och hade inte med sig sin stooora hund. Den var jag tjenis med ett tag men nu är jag mer "fientlig". Det tycker mina ägare är jobbigt...och hunden själv står bara tyst och stilla hur mycket jag än skäller på den! Matte tycker att han är en sååå fin S:t Bernardshund...suck....


Mina ägare tycker att jag ska äta två gånger om dagen. Morgon och sen eftermiddag. Det tycker inte jag. Jag vill äta vid lunch och på eftermiddagen eller kvällen....Idag funderar jag på att inte äta alls....;-)

Eftersom det är så varmt idag öppnade matte både fönster och dörrar. Jag har fritt kunnat gå ut och in som jag vill medan matte jobbade, eller vad hon nu gjorde. Kul att skälla på allt och ingenting för då kommer matte springande och undrar vad det är. Då hon varken ser eller hör något ovanligt säger hon åt mig att vara tyst. Då gruffar jag lite till för jag är ju hund och vaktar gården!!
Nu har jag ätit...men inte "all gone"...som ni ser!

Matte pratade nyss med husse i telefon så nu inte bara vaktar jag, jag väntar...
Matte passade på att plocka fram borsten! Gu vad jobbig hon är! Suck...Hon säger att jag har en sån päls som måste borstas varje dag...suck...

Vi gick på eftermiddagspromenad till ängen. Varmt! På tillbakavägen nosade jag på ett för mig intressant bajs. Matte blev också intresserad. "Undrar vad det är för djur som lämnar efter sig sån spillning?" Sa hon. "Spillning?" Det kallar människorna inte det jag lämnar efter mig.. Jag vet vad det var för spillning. Matte får leta på nätet! Rena, rama, "gissa bajset"! ;-)
Det här är min stooora vattenskål ...;-)

Kommentera inlägget här :