När björnarna vaknar

publicerat i Allmänt;
Känner du någon Tiburtius? Det gör inte jag, men han hade i alla fall namnsdag igår. Och enligt vissa källor är 14 april dagen då björnarna vaknar och kommer ur sina iden. Enligt andra källor är det den 15:e som de vaknar, alltså idag :-)
Björnen sover inte mer....;-)

Hoppas att jag slipper möta några nallar när jag är ute i skogen och går, jag skulle få björnfrossa! Men jag ser gärna några nallar på distans när jag sitter i bilen! :-)

Jag talade en gång med en författare som berättade om sitt möte med en björn. Hon var ute och joggade när hon plötsligt såg en björn komma lufsande. Hon visste så väl hur hon "skulle" bete sig. Lugnt gå åt andra hållet..."Och det gjorde du?, sa jag. "Nej,"svarade hon, "jag sprang därifrån." Tack och lov så sprang inte björnen efter....

Efter en dag med sol och vind från havet - hav doftar gott! - mulnade det på under eftermiddagspromenaden. Vilket långt ord ;-)


Har jobbat två dagar i rad och ska jobba i morgon också. Stora steg på Bättringsvägen :-)

"Någon" hade möblerat om i soffan i morse...fyrbent vän starkt misstänkt ;-)


Fullmåne i natt! 
Vad vill du drömma om när du sover? Jag vet mer vad jag inte vill drömma om :-) Men om jag tänker efter...vandring längs en strand vid solnedgång/soluppgång...möte med änglar...att flyga som en fågel över ett vackert landskap....Sköna drömmar <3
Hjärnan får gärna lösa ett och annat problem också under sömnen, så att när man slår upp sina klarblå (?) på morgonkvisten så är första tanken: "Ja men visst ja, så ska jag göra!" ;-)

Men i natt är jag glad om jag överhuvudtaget sover...brukar ha svårt med det under fullmåne...

Sov gott!
Dröm sköna drömmar!
<3



Kommentera inlägget här :