Som ett eko

publicerat i Allmänt;
Det är inte första gången det sker att dagarna före Valborg är sommarvarma och att det slår om och blir ruggigt kallt på själva Valborg. Men det känns alltid lika märkligt.
Fram med mössor, vinterjackor och vantar igen, brrr...;)
En tröst är att vinterns återbesök förmodas bli kort.

Jag fick igår syn på tre gamla foton på yngste sonen när han var en bebis. På två av korten skrattade han glatt. Det var lätt att se likheten med sonens lilla dotter <3

Barns skratt och leenden, så underbart smittande! 

Jag har tidigare skrivit om några kära som gått till ljuset och hur jag mindes deras skratt. 
Nu satte jag mig ner och som ett eko från en förgången tid hörde jag först mina söners barnskratt och sen kom bilder och ljud från festliga tillfällen till mig i en strid ström. Syskon, familj, vänner...alla skrattande... Och jag kände känslan, den lycksaliga känslan när skratten stiger och inte vill ta slut :-))

Jag har skrattat på många sista april i Uppsala. Med vita mössan på huvudet i Carolinabacken. Ute vid Gamla Uppsala-högarna i snöstorm eller på någon fest inomhus.
Nu för tiden är det skönt att bara ta det lugnt, äta något gott och lyssna på "fåglarne". Trodde väl aldrig att jag skulle bli "sån" men nu är jag "sån" och det känns gott. Hi hi ;-)

Det finns en stor kase nere vid sjön. Får se om vi tar en promenad dit i kväll. Men om det blir väldigt kallt stannar vi nog inne och värmer oss vid öppna spisen. Jag älskar att lyssna till ljudet av en sprakande brasa och se in i dess sken. 
Eld - kraft och energi
Eld - värme och magi
Eld - rening och förödelse
Eld - passion och helighet

Välkommen Våren!
Välkommen Ljuset!
Nu firar vi ljuset omkring oss och ljuset inom oss!
Och så hoppas jag att vi alla får oss ett glatt skratt!
❤️
Jag tycker så mycket om den här björken. Likt siamesiska tvillingar har två stammar bestämt sig för att växa ihop. Två har blivit ett :-)
❤️❤️



Kommentera inlägget här :