Utanför ramarna

publicerat i Allmänt;
Den eviga gåtan:
Vad kom först, hönan eller ägget?

Vi här på jorden är så bundna vid tiden. Först det, sen kommer det och...men om man försöker tänka bort tiden...det går inte, jag vet...men i alla fall...om vi leker med tanken att tid inte finns, så spelar det med hönan ju ingen roll...allt hände på en gång, eller aldrig eller så händer det i morgon...hi hi...ni tror väl att jag fått ett ägg krossat i huvudet eller nåt...hi hi... Men jag är bara "djupt filosofisk", just nu. ;-) 
Jag gillar gåtor och mysterium och när vetenskapen inte har något svar får man tänka djupare och vidare....Inte för att jag tror mig finna någon lösning men det är så skönt att tänka utanför ramarna ibland...då blir plötsligt allt möjligt! :-)

Allt ska vi nog inte förstå..men klura kan vi göra :-)

"Fantasi är viktigare än kunskap"

"Tid är det som man mäter med en klocka."

"Det finns bara två sätt att leva sitt liv. Det ena är att leva som om ingenting är ett mirakel. Det andra som om allting är ett mirakel."
- Albert Einstein -

Jag har "påskpyntat" lite. Gillar de här små äggen :-)

Och här är min påsktavla som jag målade förra året :-)

Kom ihåg att Allt Är Möjligt! 
Allt behöver inte vara logiskt.
Våga tänka utanför ramarna :-)
❤️

Kommentera inlägget här :