Hjärtskärande

publicerat i Allmänt;
"Greta har fallit ner till mig från himlen. Ja, så känns det faktiskt",säger Ture.
Greta är 90 år och Ture är 83 år. De är nygifta och de träffades via nätdejting! "Vi kramas och pussas mycket", berättar Ture. Snart ska de flytta ihop i Tures hus. ( Källa: Aftonbladet)

Visst är det underbart! Det är aldrig försent för kärleken ❤️❤️❤️

Tillbaka i stan. Känns bra. Tränar vår hund att vara ensam hemma. Via mobiler kan vi lyssna på honom. Tack och lov varken skäller eller ylar han men han "gråter", gnäller och piper...det stör inte grannarna men är "hjärtskärande" att lyssna på. ❤️

Inget utbrytningsförsök höll han på med heller så det här ska nog gå bra. :-) Håller alla tummar!!
"Hunden"...På bilden ser det ut som om han har en gammal, grå nos med det var bara tillfälligt. Han hade flyttat på nergrävda tuggben och tydligen varit på något "sotigt" ställe....;-)


Vår statsminister hade modet (för det var väl inte bara valtaktik?) att gå ut och vädja om att svenska folket ska öppna sina hjärtan för de flyktingar som väntas hit. Det tycker jag var bra och stort! Trots att jag inte är moderat ;-)

Tyvärr är det ju så att ett visst parti vinner röster på detta...för det är ju dessvärre så att långt ifrån alla vill öppna sina hjärtan....

På tisdag ska jag göra något jag inte gjort på flera år: gå på yogakurs!!! :-)
Det blir nog bra för både kropp och själ det! <3

Det känns fortfarande varmt ute. Skönt. Och då och då kommer lokala regnskurar. De behövs. Gräsmattorna här i stan är väldigt torra, inte gröna utan bruna....
Vi har haft många kräftskivor i torpet med släkt och vänner genom åren. I år blev det "bara" jag och maken på tu man hand. Det var trevligt det också. Och gott, det är det ju alltid :-)

Söndagskväll. Hoppas att ni har lite sinnesfrid. Och att ni sover gott. Kom ihåg att änglarna vakar hos er <3
❤️


Kommentera inlägget här :