En hemlighet ;-)

publicerat i Allmänt;

Riktigt "juligt" blev det idag när snön låg vit på väg och tak. Här i Gevalias gamla magasin, jobbar jag :-)

Tyvärr regnar det nu...så det vita försvinner bort...hoppas att all snö försvinner bort så att det blöta inte fryser på och blir till is...Jag ogillar skarpt halt väglag! 

Pratade nyss med mamma. Hon har resfeber. Jag förstår henne. Nu håller vi tummarna att hon kommer lyckligt hit denna jul...! :-)

Idag kom jag allt på dem, tomtemor och tomtefar, när de höll på att öva inför julen! Jodå, det är alldeles sant. De var inte klädda i sina röda kläder ännu men jag avslöjade dem i alla fall. Men inte visste jag att de bodde i samma trappuppgång som jag! Påminner ganska mycket om ett par grannar..,Ja, nu vet ni också, men snälla, säg inget till någon...,;-)) Det är en hemlighet :-)

18 december 
Lucka 18
Mina vinteränglar :-)

"Änglar är oftast skära tanter som har ett moln under hakan."
Jakob, 5 år

"Politiker bestämmer väldigt mycket och så ser de nästan normala ut. Särskilt bakifrån..."
Lukas, 6 år

"...men nerifrån och upp ser de skumma ut."
Jan, 5 år
❤️
<3

Sov gott!
<3
❤️







Kommentera inlägget här :