"Överfallen av..."

publicerat i Allmänt;
Jag lever i en kasse-tillvaro. Alltså inte i en "kass" tillvaro. Utan i en tillvaro full med kassar som står i hörn och längs väggar ;-) Fyllda med julklappar. Några ska packas upp på julafton, andra lite senare hos son och barnbarn i Haninge.
 
Jag minns när jag för första gången köpte julklappar på egen hand till mina föräldrar. Ville ha något kul till pappa, en skämtgrej. Valde länge men tog till slut en fin ask som när man öppnade den blev överraskad/chockad när det poppade upp något grönt maskliknande föremål ;-) Överraskningsmomentet försvann dock lite eftersom jag började fnissa av förväntan när pappa började öppna paketet...kunde inte hålla mig...Men pappa skrattade gott och om han spelade överraskad eller verkligen var det, det vet jag inte ;-)

Mamma fick ett litet smyckeskrin minns jag. Det var en speciell känsla det där att gå och handla själv för egna pengar... Det var ju så väldigt mycket man ville köpa men pengarna räckte ju inte till så mycket. :-)

Nyss hemkomna från shopping i stan. Vi var inte ensamma om att ha valt dag och tid för julhandel...bilar, människor, köer...överallt...men ändå ingen direkt känsla av stress...folk är vänliga i juletider ;-)
"Snön ligger vit på taken, inte bara tomten är vaken..." ;-)

Jag blev "överfallen" idag...av julkort! :-) Brevbäraren hade lyckats få in en hel del i postfacket så när jag låste upp fullständigt "rasade" det ut kort över mig ;-) Det gjorde inget ;-) Men såg nog ganska kul ut! Mamma skrattade gott åt mig i alla fall....

Läste något förhoppningsfullt idag. Att det förhandlas över blockgränserna...Vilken julklapp det vore till alla att slippa extra val! ;-) Man ska aldrig sluta tro på mirakel. :-)

22 december
Lucka 22

Änglaljus
I alla hus
Änglaljud
Med glädjebud
Om hopp och frid
I mörk vintertid
Må kärlek och tro
I ditt hjärta bo
❤️
<3

Förväntans tid...
Var rädd om Dig!
❤️
<3



Kommentera inlägget här :