Det stilla grå

publicerat i Allmänt;
"Han var inte överens med balansen",hör jag hockeyreportern på TV säga...;-)
Ja, så kan det kanske vara ibland ;-)
Tycker det stämmer in på mig...ibland;-)

Det har varit ännu en grå dag. Och fuktig. Vägarna börjar bli hala men i skogen går det bra att gå. Vi tog en längre promenad in bland tallar och granar. Det var tyst och stilla där. Spår i snön efter en grannes storstövlar och hans s:t bernadshunds tassar. Stora tassar :-)

Vår hund hoppade och for svansviftande omkring. Han älskar skogspromenader.

Idag är det min mammas födelsedag. Pratade nyss med henne i telefon. Hon hade blivit ordentligt firad hela långa dagen. Det känns bra. Så roligt att höra hennes glada röst :-) Jag förstår att många vill fira henne eftersom hon själv är så bra på att komma ihåg sina vänners och släkts födelsedagar :-)

Jag är så trött på eftermiddagar och kvällar. Skulle kunna lägga mig och sova i samband med solnedgången. Gå i ide kanske? Vintersömn. ;-)
Det finns något vackert i det stilla grå..
Rofyllt. Vilsamt. 

Avslutar med att citera Paulo Coelho:

"The world lies in the hands of them who have the courage to dream and who take the risk of living out their dream"

"What is success?
It is being able 
to go to bed
each night
with your soul
at peace."

Sov i frid ❤️

Kommentera inlägget här :