En alldeles egen figur ;-)

publicerat i Allmänt;
Vatten droppar.
Vattendroppar.

Ordet för dagen är snösmältning. 

Min dag börjar tidigt. Make och son är uppe vid 5 för att strax åka på jobb söderut. Jag och hunden somnar om. 
Vaknar ganska sent av en hund som vill gå ut. Inte bara vill - måste ut! Det blir rena rama brandkårsutryckningen för mig. Befinner mig plötsligt ute och går, otvättad, okammad,halvklädd, oäten och utan glasögon...och hunden tar god tid på sig att hitta rätt plats att göra sitt på...inte var det någon panik inte! Glad att jag är på landet, i skogen och inte i stan. Mindre risk att stöta på någon medmänniska här. Jag känner mig inte så social...;-) 

Och så tittar solen fram :-)
En liten stund.
Vid nästa promenad gömmer den sig bakom molnen igen.


Chattade med en vän som berättade om en sak som gjort henne ledsen. Sen undrade hon hur hon skulle reagera. Explodera eller ignorera? 
Hm...det där är en svår (men bra) fråga... Efter en stunds funderande svarade jag "explodera". För jag tror att det är bättre att bli arg och få ur sig det man känner än att vända det inåt och låtsas vara oberörd. För oberörd är man ju inte...och sånt kan leda till bitterhet... Och det är inte bra! Säger jag...lite vis av min egen erfarenhet ;-)

Satte mig med kataloger och en penna vid bordet. Här skulle beställas! Lite nya vårkläder. Kom på mig med att jag för min inre syn fortfarande såg mig som den "unga, slanka, blonda tjejen" som jag en gång var. Den som kunde identifiera sig med modellerna på bilderna. Men nu är jag ju en halvgammal, gråhårig, rund tant som inte alltid passar i det "senaste". Jag menar inte att jag ska bära "tantkläder" men jag får ju lov att leta kläder som passar min figur ;-) Men jeans slutar jag aldrig bära! Jag tillhör jeans-generationen! :-)

I en katalog fanns det bilder på olika sorts figurer/former. Ni vet, "timglas, päron osv". Konstaterade att jag inte passade in riktigt i någon av figurerna....Jag verkar vara en alldeles "egen" figur...hi hi ;-)
Nej, jag har inte gjort någon beställning ännu...fick beslutsångest...;-)

Nu njuter jag av värmen från en sprakande brasa. Det är den goaste och mysigaste värmen som finns!
Förutom den värmen som finns mellan goa vänner förstås. ❤️
Ha det gott!
❤️

Kommentera inlägget här :