Första dagen

publicerat i Allmänt;
Nytt år. En dörr är öppnad för nya möjligheter. Drömmar kan bli verklighet. Nya idéer födas. Nya insikter. Framgångar och misslyckanden. Nya kunskaper. Gråt och skratt. Nya möten och nya besvikelser. Saknad och återförening. Kyla och värme. Sol och regn. Vinster och nitlotter.

Bär inte med dig för många sorger, besvikelser, misslyckanden från förra året. Det som bara tynger och som du inte har någon nytta av längre. Stäng dörren bakom dig. Då var då. Nu är nu.
Ingenting är omöjligt. Allt är möjligt!

Släpp taget om det jobbiga. Vandra frimodigt in i det nya. Öppna dina ögon. Öppna dina öron. Öppna ditt hjärta. Detta är den nya tiden. Den nya tiden är här. :-)

Dina val är dina. Din sanning är din. Din tro är din tro. Din väg är din.
Universum vore tråkigt utan dig!
Våra likheter förenar oss, våra olikheter berikar oss.

Ljuset bär vi inom oss. Dela med dig av ditt ljus till den som behöver fylla på. Vänlighet föder vänlighet. Kärlek växer ju mer vi slösar med den.
Freden börjar inom dig och inom mig.

Bär alltid det lilla barnet inom dig så att du har tillgång till din fantasi. Våga vara vuxen nog att ta ansvar för ditt liv.

Jag har en vän som då och då påminner mig om följande bön som hjälp på livets väg:
Sinnesrobönen
"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan och Förstånd att inse skillnaden."

Jag behöver påminnas om dessa ord ibland :-) Och jag delar dem gärna vidare :-)

Det var mina tankar denna nyårsdag. En ganska grå dag men som alltid ligger det ett vackert skimmer över sjön.
Jag har hängt upp den nya kalendern på väggen. Ett nytt år har börjat! Ett Gott Nytt År! 2014....
❤️

Kommentera inlägget här :