Varandras kryckor

publicerat i Allmänt;
När jag ser min mor gåendes omkring stödjande på en krycka, som hon förhoppningsvis snart kan släppa, tänker jag på de kryckor vi har genom livet. Det eller de vi lutar oss emot, stödjer oss på för att orka gå vidare i livet.
Min make har både bokstavligt och symboliskt varit min krycka många gånger. Vänner är underbara kryckor. Tro kan vara en krycka. Liksom hopp. Mentorer och goda ledare. Läkare och terapeuter. Föräldrar.Syskon. Hundar....

Vi behöver alla en "krycka" då och då. Vi kan alla gå sönder....Men vi behöver också få släppa kryckan och gå själva. När vi läkt och blivit starka nog. När vi hittat balansen. 

Och självklart behövs vi som kryckor till andra också!
Vi måste stödja varandra. Stödja och stötta på olika sätt. Tillsammans blir vi läkta. Tillsammans hittar vi balansen. Tillsammans blir vi starka. 

Tack alla mina kryckor! <3
Promenad i det vita landskapet. En svag sol och en isande vind.
Kråkorna kraxade högt i trädens toppar 

Lördagskväll. Favoritlaget i hockey vann sin match idag. I morgon ska jag på behandling hos en av mina "kryckor". Min syster som är osteopat.<3
Går tidigt i säng, är så trött.
God natt!❤️

Kommentera inlägget här :