En ö och ett magiskt möte

publicerat i Allmänt;
Hi hi...Ernst börjar sitt program med att säga något i stil med att smultronet är sommaren komprimerad i en röd liten prick...hi hi...riktigt bra tänk där, tycker jag!

Sent igår kväll var det så varmt i lilla stugan att jag bara måste gå ut en sväng. Mer lagom varmt utomhus. Jag går där på tomten och njuter av växtligheten, när jag plötsligt känner mig iakttagen. Jag ser mig omkring. Allt är tyst och stilla. Och så plötsligt: en stor älg står ute på kalhygget och stirrar på mig. Det känns nästan magiskt detta ögonblick. Våra blickar möts. Jag hejar på älgen. Småpratar lite med den. Sen bryter jag förtrollningen och rusar in i stugan och säger till de mina att titta ut genom fönstret. Efter ett stund travar älgen iväg in mot skogen. Det är otroligt hur smidiga de är, de stora djuren!

Idag blev det en minst sagt varm dag. Dags för båtutfärd igen. :) Skönt. Det finns en ö där ute på sjön med en klippa där det nästan alltid är folk som solar och badar. Inte idag. Vi passade på att gå i land. Där var så fint och till min förtjusning växer där havtorn. :-) Dit ska vi igen sa vi till varandra. 







När vi kom ner till bryggan i dag satt det en liten ekorrunge i sanden. Så söt! Den kikade på oss och försvann snabbt in under bryggan :-)

Ekorren hann jag inte med att fota men den här "tama" anden kom som vanligt emot mig på bryggan. :-)

Nu är det kväll igen. Varm sommarkväll.
Fortsätt njut av sommaren på ditt sätt, i din takt efter dina möjligheter! 
Det gör jag...

Himlen speglar sig i vattnet ❤️


Kommentera inlägget här :