Håll i plånboken!

publicerat i Allmänt;
En vis mans ord:

"Desto närmare målsnöret man kommer desto mer spännande blir upploppet."

"Det är alldeles för många människor som ser tillbaka för mycket. Man kan inte gå med ryggen in i framtiden."

- Carl Adolf Murray -
Dog igår, 101 år gammal. 
Tistlar är taggiga men vackra :)

Min make är lite av en vardagshjälte. När vi sent igår kväll gick på promenad hittade han och hunden en plånbok vid sidan om vägen. Via körkort och nätet kunde vi "spåra" ägaren. Ringde men fick inget svar. SMS gick bättre. En mycket tacksam ägare! Nu väntar vi på den utlovade whiskyn...;-)

Vilken tur att det var en ärlig människa som hittade plånboken...Jag fick mig en tankeställare efter det här....tänkte på allt man har i plånboken....legitimation, pengar, kontokort....så lätt det är för en oärlig person att stjäla ens identitet....
Så håll i plånboken!!!

Hittat på Fb

Det har börjat klia och pirra i "målarfingrarna" igen...pannåerna står där och väntar...penslarna är torra, färgtuberna har legat oanvända länge...
Vad jag väntar på? Vet inte. Ork tror jag. Inspiration finns....

"To be creative is to be in love with life"..Mmmm...så är det nog...
Love ❤️ (Om någon tycker sig känna igen hjärtat så...ja, det är ett hjärta i keramik på en vinflaska...)

Fortfarande varmt och soligt. På söndag kommer regnet. Det behövs, det är så torrt i naturen. Och alla vet ju att efter regn kommer solsken :)

Till vi möts igen:
"Må din väg gå dig till mötes
och må vinden vara din vän
och må solen värma din kind
och må regnet vattna själens jord
och tills vi möts igen
må Gud hålla dig i sin hand."
- Psalm 730 -

Ni vet att jag inte är "kyrklig" men de där orden älskar jag. De känns så trygga <3

Må vinden vara din vän 
Och må solen värma din kind
❤️

Kommentera inlägget här :