Hand i hand

publicerat i Allmänt;
Lycka kan vara att skörda sin egen odlade sallad. Vare sig det är i grönsakslandet eller i kruka på balkongen :-)


Lycka kan vara att sitta på bryggan en stilla kväll när ovädret dragit förbi :-)


Lycka kan vara att plötsligt få syn på en söt räv ute på ett öppet fält :-)

Lycka kan vara att titta ut en mycket tidig morgon och få syn på en uggla :-)

Lycka kan vara att smaska på en "mumsmums" ;-)

Jag är lycklig som fått göra detta! 

Det är en härlig känsla när man kommer till insikt om att lycka inte alltid är något knappt ouppnåeligt långt borta i tid och rum. Något stort och ofattbart. Ett stort lyckorus! 
Lyckan finns mycket närmare än vad du tror! När du kan känna glädje i det lilla, i nuet, här där du är...visst är väl det lycka? Se dig om, inte bara titta utan SE. Lyssna på det nära, inte bara hör utan LYSSNA. Känn, känn inom dig, kan du känna lycka över något? Lyckan är Här och Nu :-)
Vi har ju bara ett Här och ett Nu så varför inte söka lycka Här och Nu? 
Lyckan bor inom dig! Plocka fram den! :-)
"Lätt för dig att säga", kanske någon tycker. Nej, absolut inte! Det är först på senare tid som jag kommit till insikt om min lycka. Det var under min svåraste sjukdomstid som jag började förstå.

Likaväl som man skriver upp tre saker varje dag som man är tacksam för, kanske man skulle skriva tre saker man är lycklig för? De går liksom hand i hand de där, lyckan och tacksamheten :-)

Och om man inte kan hitta tre saker att vara tacksam för, hittar man nog inte sin lycka heller...

Fick idag veta att åskan slog ned 200 meter från oss igår... Så nära var det....Tack skyddsänglarna :-)

I kväll ser jag Ernst fixa till ett hus igen. Alla gillar inte Ernst men jag gör det :-)

Ljus och lycka
❤️
Bild tagen klockan 23 igår kväll. Älskar de ljusa sommarnätterna! Lycka? Ja, faktiskt :-)


Kommentera inlägget här :