Nya färgskiftningar

publicerat i Allmänt;
Jag återtar delar av livet igen. Jag återföds efter utbrändheten. Inte allt på en på en gång, utan bit för bit i en långsam takt. Jag tänker på det när jag betraktar gården här i torpet. Bit för bit återupptäcker jag det som är mitt. Alla växterna, gräsmattan, träden...Och tacksamheten växer. "Mitt"...att förvalta och skydda....
Denna del av världen..."mitt"...vilken gåva, vilket ansvar!❤️

När man är utbränd är man så begränsad. Sinnena fungerar inte normalt. Man tappar förmågan att ta in, förstå, sovra, njuta av alla intrycken. Ljuden skär i öronen, ljuset är för starkt för ögonen, dofter är för intensiva, smaker bränner, känseln gör ont....Man måste dra sig undan, man måste begränsa sig...för att överleva...

Efter över två år kan jag äntligen njuta av solljuset igen :-) Maten smakar gott. Dofterna är underbara. Färgerna har för mig nya nyanser, nya skiftningar. Ljuden måste jag ännu begränsa och känseln är "känslig" men allt är sammantaget bättre.
Solens strålar bryts i fantastiska färgskiftningar och grässtråna är så sköra och vackra


Jag lever! Allting handlar inte om kamp för överlevnad längre.❤️
Det som fattas är orken, energin. Uthålligheten. Avslappningen.
Jag är fortfarande skör, fortfarande delvis begränsad. Det finns ännu inte balans mellan det jag vill och det jag orkar...

Men det är ett stort steg att inse sina begränsningar. Acceptera dem...där har jag en bit kvar...

Det finns i alla fall en speciell glädje, en speciell lycka som växer hela tiden. Det är lyckan i att kunna skratta tillsammans med andra igen. Skratta så att man nästan kiknar och tårarna rinner. Skratta utan ansträngning. Flabba, fnittra, garva, tokskratta! You name it! Skratta för att man bara inte kan låta bli, det bara bubblar ur en. Det är underbart och det är läkande! ❤️
Den gamla förfallna ladan, som maken minns från sin barndom, har också sin skönhet.


Fick idag ett budskap via underbara Änglavingar på Facebook. Ett budskap om att hur viktigt det är att vi väljer ord och handling med kärlek. För både ord och handling är investeringar i framtiden... 
Glasklart! Jag kände att jag gör rätt som fortsätter den goda kampen för allas lika värde. Även om jag riskerar att mista "vänner" (?) på vägen. Jag har valt, jag vandrar vidare på Kärleksvägen och välkomnar alla som vill vandra med. ❤️
Tack ÄnglaSari för dina ord och ditt kärleksfulla stöd! ❤️

När jag skriver detta ligger ännu en stor del av dagen framför mig. Det är hett, väldigt hett...

Gårdagen tillhör de dagar som jag vill minnas. Härlig dag med härliga vänner tillika släkt. Mycket skratt och värme på alla sätt. 

Det är något jag önskar er alla. Dagar att minnas med glädje. :-)

❤️



Kommentera inlägget här :