Himmel och helvete

publicerat i Allmänt;
"Jag såg allt. Jag såg hav och kontinenter. Jag såg öknar, bergskedjor och enorma skogar - men inga gränser mellan länder. Det går inte att se några nationer, bara en gemensam planet."
- Christer Fuglesang -

En gemensam planet. En gemensam planet att älska och vårda. En gemensam planet att känna ansvar för.
Vi hör ihop, allihop, i ett ömsesidigt beroende.

Bygg inte murar, bygg broar!
❤️

Dramatisk och vacker himmel över min lilla del av jorden. :-)

Min himmel för några kvällar sen :-)

Från himmel till helvete. Den nye påven i Rom, Franciskus, verkar vara en tuff kille. Han har bannlyst maffiamedlemmar från Katolska kyrkan. Och han säger att om de fortsätter på den inslagna vägen med våld, mord, knark så riskerar de att hamna i helvetet...Naturligtvis så utsätter påven sig själv för stora risker med sådant uttalande men "tufft" gjort. 
Inte för att jag förstår mig på det här med påvar. Bra med en samlande kraft för en sån stor organisation förstås men att upphöja en människa så...nej, det förstår jag inte. Och all denna makt att döma och fördöma...? Märkligt...
Och helvetet, nej, jag tror inte på ett helvete efter döden. Däremot är jag säker på att många människor lever i ett "helvete" här på jorden. Krig, tortyr, förföljelse, våldtäkter....helvetet på jorden.

"Hat upphör inte med hat, utan endast med kärlek. Detta är den eviga regeln."
- Buddha -

Så jag vill vandra vidare på Kärleksvägen :-)
Tack till alla er som vandrar vid min sida ❤️
Gräslöken blommar :-)

Kommentera inlägget här :