Två herrar på en bänk

publicerat i Allmänt;
Jag har ett foto i något album någonstans, på min pappa och min svärfar. De sitter på en parkbänk någonstans i Skåne. Sitter där och pratar och skrattar. Minns inte om de röker, tror inte det. Annars var ju cigarr respektive pipa obligatoriska för dessa herrar. Solen skiner och de är båda solbrända. De trivdes ihop de där två. Det fanns en ömsesidig respekt mellan dem.

Den 27 mars 1999 dog min pappa. Den 27 mars 2003 begravdes min svärfar.
Så denna dag är en minnenas och saknadens dag. Numera dominerar de glada, friska minnena. Jag tillbringade större delen av dagen i mitt torp. Där finns många mysiga minnen av dem båda och deras närvaro känns stark där :-)

En dag möts vi igen, det är min övertygelse <3

Solen skiner och värmer idag när vinden lugnat ner sig. En fin vårdag.
En liten gran har satt rot i vedkubben...;-) Växtkraft!

Nu ska jag ta och fixa till mig. Tvätta bort "skogsdammet" ;-) Sen kommer en god vän och hämtar upp mig för färd till konserthuset och Tomas Ledin! Jag längtar....

Varmaste kramen till er!
❤️
Undrar vilka som ska flytta in här i år...


Kommentera inlägget här :