Jag vill hylla...

publicerat i Allmänt;
"This night is dedicated to everyone who beleives in a future in peace and freedom."
- Conchita Wurst -
Eurovisionvinnare 2014

Ett bra steg in i framtiden tog Europa igår. Ett stort steg för kärleken och mot fördomar. Flera länder försökte stoppa henne och hon har blivit utsatt för hat och hot.Men hon stod upp för den hon är och sjöng med sin fantastiska röst, sin mäktiga sång och vann en brakseger!
I en tid när mörka krafter brer ut sig över Europa är det här en skön seger! :-)

Jag är övertygad om att fred kan uppnås först när vi alla kan acceptera varandras olikheter. Olikheterna berikar oss. Bakom "masken" är vi alla människor. 

Och Sanna kom trea! Härligt!!! 

Jag vill hylla en till klok och vacker människa idag: Malena Ernman!
För hennes engagemang mot främlingsfientlighet och rasism. <3
Om ni inte läst det hon skriver så gör det! Finns på Fb och på Aftonbladet.

Endast ljus kan mota bort mörkret.
Endast kärlek kan bota hatet.

Mina "hjärtestenar" som jag hittat vid olika tillfällen. Och den lilla fjädern som plötsligt låg där på marken framför mina fötter <3

Söndag eftermiddag. Äldste sonen och lilla "solstrålen" Izabelle har åkt hem. Haft det så mysigt. 

Nu försöker jag vila. Har haft värk ett par dagar. Blir så trött på detta men det är som det är. Försöker acceptera för  kämpa emot fungerar inte... Troligen har jag stressat för mycket igen...gjort "fel" saker...lyft för tungt, suttit fel, dammsugit för ofta...när man är utbränd kan bara tanken på stress få en på fall...suck...men det är som det är...

"Det finns mer i livet än att öka farten"
- Mahatma Gandhi -

Önskar er alla sinnesro och glädje :-)




Kommentera inlägget här :