Tillfrisknat :-)

publicerat i Allmänt;
Värken blev värre och värre. Plockade fram "verktygslådan". 
Varm vetekudde: IG
Smärtstillande tabletter: IG
Voltaren gel: IG
Spikmatta:IG
...suck...
Så det fick bli han som inte ryms i verktygslådan: Kiropraktorn!

Han är bra han! Jag hade inte varit där sen jag mådde som allra sämst, när ångesten hade grabbat tag om mig totalt och jag hade ont överallt. När han frågade vad jag gjort sen sist kom orden spontant: "Jag har tillfrisknat". !!!
Han undrade då om jag berömt mig själv? "Nää", svarade jag lite tveksamt. "Gör det då", sa han. ;-)



Nu ligger jag här och är våldsamt trött och har ännu värre ont. Men det är ju så det är, det blir värre innan det blir bättre....
Att jag fått ont igen menar han beror på att det finns låsningar och spänningar kvar i kropp och själ. Och jag tror som han. 
Det knakade, knastrade och "klickade" när han bände och "knäckte". Efteråt kändes det varmare och "lättare". 
Jag tror det blir bra nu :-) Och jag vet vad jag ska "jobba" med rent själsligt. Ännu mera utrensningar! 
Läkning pågår :-)

Jag är med i en grupp med medlemmar som har/haft utmattningssyndrom (utbrändhet). Det är nyttigt för mig att läsa vad andra upplever. Känner igen så gott som alla symtom. Det är en massa andra som har stark ångest, svårigheter att röra sig, obalans, yrsel, svårt att andas, ljud- och ljuskänslighet, sömnbrist, spänningar i kroppen och allt det andra jobbiga....
Och jag märker hur långt jag kommit på Bättringsvägen. Och det är jag sååå tacksam för.
Men skör fortfarande, väldigt skör....

Man undrar ju vad vi lever i för samhälle egentligen när så väldigt många blir utmattade?....
I natt är det fullmåne igen. Jag försökte fånga månen på bild igår kväll. Den lyste så tydligt, stor och rund men när det var dags att plåta försvann den bakom molnen. ;-)

Önskar er alla en fin kväll och en God Natt!
❤️




Kommentera inlägget här :