Journalgrodor

publicerat i Allmänt;
Sökte, googlade på annat men hamnade av någon outgrundlig anledning bland "Journalgrodor". :-) 
Skrattade så mycket så jag kände att detta måste jag bara dela med mig av! I urval:

"Nu remiss från sonen som är släkt med patienten"

"Uppjagad man håller huvudet i vänster hand"

"Blöder ibland från vänster näsa"

"Hon beskriver huvudvärken som spännande"

"Patienten tål inte ost, mjölk eller smör, ej heller modern och en bror"

"Patienten går med något sånär levande stöd"

"Lastbilschaufför med god kondition som åker en mil utan att bli andfådd i vanliga fall"

"Lymfkörteln skickades samma dag som patienten i taxi till Uppsala"

"Poängterar att det är viktigt att patienten håller sig ren mellan fötterna"

"Sköts i hemmet av maken som är militär"
:-) :-) :-)

Hoppas att ni har lika roligt som jag när ni läser detta :-)

Det kan ju behövas lite roliga "fel" en sån här kall oktoberdag. I alla fall har det blåst en kall vind från havet här där jag bor. 

Får sms från Läkare utan gränser. De tackar för mitt bidrag och meddelar att tusen av deras patienter överlevt ebola. :-) Skönt att veta :-)

En hjärtlös människa lämnade sju söta kattungar i en försluten plastpåse i skogen. Lämnade att dö. Men kattungarna hade änglavakt. En kvinna var ute och rastade sin hund. Hunden blev intresserad av plastpåsen....Kattungarna mådde bra och är nu på ett jourhem :-)

Önskar Dig en fin kväll och en God Natt
❤️


Kommentera inlägget här :