En gul, en blå, en vit

publicerat i Allmänt;
Vilket otroligt fint "valväder"! Stilla, blå himmel, sol! Ingen "soffliggare" kan skylla på vädret som orsak till att inte gå och rösta ;-)


Långpromenad i solskenet. Via äng och skog ner till sjön. Trevligt samtal med mysiga grannar. På hemvägen, låg på "vår" väg, inte bara en utan två huggormar...
Förr sprang jag iväg, ( som om ormen kunde springa efter?), så fort jag konstaterat att det var en huggorm och inte en snok. Nu är jag mest rädd att hunden ska få sig ett bett. Det kan sluta olyckligt.

Två huggormar.... kan inte låta bli att undra om..lika bra att kolla: 
"Huggorm"
"Betrakta världen andligt.
Min gåva till dig är att ha en andlig världsbild."
- Solöga -

Det var ett budskap det! Just idag, på Valdagen! Något att föra vidare till politikerna kanske? Hi hi...

Jag tar till mig orden...<3 


En gul,en blå, en vit!
Så var det gjort! ❤️
Känns bra att kunna rösta. Att leva i ett land med demokrati. Rösta är en rättighet, rösta är en skyldighet. Rösta är en möjlighet. ❤️

Kvällen lär bli sen ;-) 

Jag hoppas att många, väldigt många har röstat efter sitt hjärta och förnuft.

En andlig världsbild? Jag tror det är det jag har...? Eller är på väg mot i alla fall :-)


Måndag i morgon. Det mesta kommer troligen att vara som vanligt, annat kommer att ha förändrats. Nya tag, nya möjligheter. ❤️Nya sorger, nya glädjeämnen. Livet Är ❤️

Ljus och Kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :