En märklig dröm

publicerat i Allmänt;
11 september 2001

Mitt emellan vakenhet och sömn hör jag ett flygplan komma. Det är inte ovanligt där jag bor men det här planet flyger på låg höjd. Nu kraschar det, tänker jag, rakt ner i vårt bostadsområde! Rakt ner i huslängorna nära mig! Ljudet ökar, jag hör hur det störtar...Så plötsligt hör jag ett plan till, ännu ett på för låg höjd, det...det störtar också, det kraschar!!! Sen blir det tyst...och jag tänker: snart hörs sirenerna från brandkåren...jag borde gå upp nu och titta på förödelsen....
Med ens är jag klarvaken! Och tänker: vilken märklig dröm!!!

I övrigt är dagen som vanligt ända tills en av sönernas vänner ringer och chockad "svamlar" något om "tvillingtornen" och flygplan och eld, krasch, bom...Jag tror han pratar om en scen ur någon film...ända tills jag slagit på TV:n och med egna ögon ser detta inferno, denna katastrof, denna terrorhandling...och det är ingen film, det är på riktigt!!! Och strax kommer ännu ett flygplan....

Först sent på kvällen när jag lyckats slita mig från TV:n och ligger i min säng så minns jag min dröm....


11 september 2014
Mitt ibland alla nyheter om valet, krigen, bråken, skandalerna hittade jag nyheten om att ozonskiktet är, liksom jag, på Bättringsvägen! Tack vare framgångsrika miljöavtal kommer ozonlagret vara tillbaka på 1980 års nivå om 40 år. ❤️



Nu har tystnaden här i torpet ersatts med "hockeymatchljud"...den är igång igen nu, hockeycirkusen...förlåt, hockeysäsongen ;-)

Skynda långsamt :-)
❤️



  

Kommentera inlägget här :