Lite lösörade

publicerat i Allmänt;
Jag ser den första regndroppen träffa fönstret, så en till och en till och sen massor ...ljudet av regn ökar och ökar...
Vi hann precis komma in från promenaden, jag och hunden :-)

Under den långa morgonpromenaden tidigare i dag var det helt stilla och varmt med en sol som försiktigt tittade fram bakom molntäcket.
Det känns lite magiskt med den där stillheten när man vet att blåst är på väg. Vi har t o m klass 1-varning här inför natten.


Efter ett uppehåll i skrivandet har det nu blivit kväll. Den senaste promenaden gick snabbt. Hunden tyckte att det var lika "blött" som jag och efter att han "gjort sitt" koncentrerade han sig helt på min vänstra jackficka. Där finns godis...
Nu ligger han bredvid mig i soffan och luktar som en blöt vante ;-)

På tal om hundar. Har ni läst om polishunden Uno? Han som räddade en kvinna från en våldtäkt? Hans förare "jagade bovar" på ett ställe när Uno plötsligt markerade att något hände i en skogsdunge.Det var mörkt och när polisen tände ficklampan såg han en man och en kvinna, ett våldtäktsförsök...
Tack och lov för hundar!!! ❤️

Demokrati och politiker är ju väldigt aktuellt nu så jag kollade i boken "Gud som haver barnen kär har du någon ull?" vad barnen tycker:
"Politiker är ofta lite lösörade. De lovar mer än de hör."
Isak 7 år

"På många sätt liknar politiker vanliga människor. Det är för att man inte ska genomskåda dem."
Hilde 10 år

"Demokrati är att kungen inte har några åsikter."
Renate 9 år

"Politiker har egentligen vanliga kroppar, men de har större huvuden."
Emil 6 år

"Ett politiskt organ är till exempel statsministerns mjälte."
Odd 6 år

"Nästan inga gamla röstar på vänsterpartiet, för de är för sent ute."
Therese 9 år

"Politiker tänker lite mer än vanliga människor. De tänker ungefär en halvtimme om dagen"
Gisle 8 år

Tack underbara ungar! Ni är bäst! :-)

Eftersom det är Internationella Fredsdagen idag går mina tankar så här:
Om alla kände frid inom sig skulle vi ha fred på jorden...
Vad tror du?

Inför nya veckan: 
Varmare kläder, vackra löv, nya möjligheter! ❤️
Ännu en hjärtesten låg där i gruset och påminde om att kärleken finns överallt ❤️






Kommentera inlägget här :