Livet omfamnar mig

publicerat i Allmänt;
Jag omfamnar livet
Livet omfamnar mig
❤️

Jo, det känns lite bättre idag. Mindre värk = mer energi :-)
Långpromenad med hund och son i det vackra, varma höstvädret ger också energi. Vi går ut till havet. Andas in frisk luft och havsdoft. Ljuvligt :-)


Pratade med maken igår. Han lät trött efter att ha varit på någon marknad i 39 graders värme. "Man blir genomvåt av svett så fort man tagit ett steg utanför dörren", klagade han. 
"Men i övrigt då?" Frågade jag. "Massa höga hus och massor med bilar", blev svaret. Jaha...det lät ju "skoj" ;-)
Dubai på natten

Just nu känner jag mig nöjd med värme och sol här i Gävle och har ingen längtan till Dubai ;-)
Men jag längtar efter maken och hunden längtar och väntar och väntar... 3 dagar kvar...

Jag hoppar över att läsa om valet nu. Orkar inte med det "politiska spelet". Bitterhet och hämnd. Är det inte dags att testa samarbete nu? Det blir lite barnsligt till slut. "Du får inte vara med oss, ha ha ha". Situationen är ju lite speciell i år...Men jag är väl lika naiv som Löfven när jag tror att man kan sträcka sig lite utanför blockgränserna...
"Politik är inget snällspel", skriver Lena Mellin i Aftonbladet. Nej, det förstår jag, men drömma och önska kan man ju alltid ;-))

Gävle Strand vid kanalen

Läste att Bamse troligen har rätt. Honung är dundermedicin! Forskarna har upptäckt att superfärsk honung kan döda multiresistenta bakterier och bli ett alternativ till antibiotika. I höst ska man pröva behandlingen på människor med kroniska sår. Källa: Aftonbladet
Spännande! Hoppas att det fungerar!!! :-)

Fredag igen!
Trevlig helg!
Må livet omfamna er!
❤️

Spegling i vattnet :)



Kommentera inlägget här :