Einstein på hjärnan

publicerat i Allmänt;
Sitter uppe sent och målar. Kan inte sluta. Det är så härligt att experimentera med färgerna. Måla med fingrarna, med svamp, med pensel mm. Det finns ju inga begränsningar! Det är bara kul! När jag äntligen kommer i säng och tror att jag lyckats tvätta rent händerna, konstaterar jag att mitt vänstra pekfinger är både blått, svart, vitt och rött ;-) Det gör inget, tänker jag och släcker lampan. Och somnar gott :-)

Himlen igår kväll...:-)

Torsdag eftermiddag: nu kommer regnet. Det mörknar, vinden dånar, sen slår regnet mot fönstren. En kort stund...aprilväder ;-) Sen lyser solen igen!:-)


Jag har fått Einstein "på hjärnan" ;-) Han sa så mycket bra den mannen :

"Logiken kan ta dig från A till B.
Fantasin kan leda dig vart dom helst."
;-)
---


"Det vackraste vi kan uppleva är det svårförklarade.
Att erkänna universums mysterium är vägen för all sann vetenskap."
;-)
---


"Det intuitiva sinnet är en helig gåva och det rationella sinnet en trogen tjänare.
Vi har ett samhälle som lovsjunger tjänaren och har glömt bort gåvan."
;-)
---

Och så mörknar det igen...

Ägnar nog även denna kväll till att måla...fast jag borde kanske göra "det och det"...? Nej! Jag målar :-)

En av mina fyrbenta vänner fyller 10 år idag. Ett fyrfaldigt voff till Dig, sötaste Soya: voff, voff, voff, voff :-) 
Jodå, jag vet att du inte läser min blogg, men din matte kanske gör det ;-)
Sötnosen <3

Och nu haglar det!
Värst vad mycket väder det blev :-)

Ljus och kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :