Livets dessert

publicerat i Allmänt;

Förunderliga dag... Blå himmel, inte ett moln...sol som värmer...lite kall vind som susar mellan träden...bara någon enstaka fågel som kvittrar...
Make och hund inomhus, jag i solstolen, barnbarnet sovandes i vagnen...nu hörs gräshoppan spela...mängder med fjärilar fladdrar förbi....en vacker sommardag är plötsligt här <3
Igår kom hon, barnbarnet. <3 Och det blev full rulle på torpet direkt :-)
Så mycket spring i benen det finns i en snart tvååring! 
I morse åkte sönerna iväg. De ska på kryssning tillsammans med en massa polare. Så nu är det farfar, farmor, barnbarn och en trött hund här ;-)

Hunden tycker att vi ställt en stor, men ack så opraktisk "vattenskål" på tomten...

Augusti börjar riktigt fint :-)
Bra väder för Pridefestivalen också. Om du tillhör dem som tycker att det är "tramsigt" med Pride, kom ihåg att kärlek alltid är värd att firas. <3

På hemväg från sjön igår kväll. Vi hade varit och tittat på båtarna där.

Barnbarn är livets dessert ❤️

Det händer mycket när man är tillsammans med en tvååring. När handen smutsats ner och ska tvättas slutar det med att farfars hår tvättas med vatten och nagelborste ;-)

Hunden får flytta på sig hela tiden eftersom han alltid verkar vara ivägen. "Akta! Akta!" (Stackarn) ;-) Men han är snäll och tålig. Och mycket trött.

De flesta frågor besvaras av tvååringen med ett bestämt "nej".;-)

Bandyklubba förvandlas till "påputtare" när lilla fröken vill åka bobbycar på vår lilla väg. Fram och tillbaka. Hundra gånger minst ;-)

Det mysigaste är "gosstunderna".  <3
Den lilla kinden mot min kind, kramen, pussen <3 Närheten...

Jag undrar hur många blöjor jag bytt i mitt liv? Som mamma och "dagisfröken" blir det några stycken...
Nu får jag göra det igen efter ett långt uppehåll...och takterna sitter i, märker jag. ;-)

Gården var nyss full med "prylar". Nu är allt hopplockat och inplockat av farfar och barnbarnet. Ordning och reda! :-)

Nu hoppas vi på en lugn natt :-)

Sov gott!
❤️




Kommentera inlägget här :