Så mycket kärlek

publicerat i Allmänt;





Augustimåne. Magisk natt. Strax så blir månen full. 

Var inte rädd jag är här hos dig
Ingenting har ändrat sig
Troget ska jag vänta dig
Som ett månsken i Augusti
Var inte rädd jag är här hos dig
Jorden må förändra sig
Jag är fast och full i tron till dig
Som ett månsken i Augusti
Månsken i augusti

- Lena Philipsson -

Jag är inte ett stort fan av Lena Ph men de här raderna dyker ofta upp i mitt huvud. Jag gillar hela låten, gillar melodin. Vissa låtar bara helt enkelt "sitter där". ;-) (Texten kan man ju tolka lite som man vill )

Nu ska jag försöka sova. Skriver mer i morgon. 
Om jag nu kan sova. Det där med sömn och fullmåne.... ;-)

Jag sov gott hela natten och vaknade, för att vara mig, tidigt. Nu på väg till dop. 
---
Nu hemma igen. Väldigt fint dop har vi varit på. Mycket folk. Väldigt många barn. 
Är man två år är det inte så intressant vad prästen säger eller annat som händer där vid dopfunten...mycket roligare att öppna och stänga dörren till kyrkbänken. "Pang", säger det också. Så att det ekar i kyrkan. ;-)  Mitt lilla barnbarn hade svårt att sitta still. Det kan man inte begära heller. Och hon var långtifrån det enda barnet som hade spring i benen...;-)

Så mysigt att träffa stora delar av släkten. Få prata och kramas. Jag är stolt över min släkt :-) 

Nu är jag så trött efter resa och allt tjim och stoj att jag nästan somnar. ;-) Man är ju inte så ung längre ;-) 

En varm känsla finns inombords. Mött så mycket kärlek idag. Alla dessa små barn som nyss börjat sin jordevandring. Önskar dem all lycka <3

Har många kul minnen från denna dag. Ett speciellt minne vill jag dela: när prästen och dopföljet skulle gå ut ur kyrkan spelade organisten "Bamselåten" ;-)

Fyra små äpplen har vi på ettåriga äppelträdet :-)

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :