Stjärnglans?

publicerat i Allmänt;
När jag släpper alla föreställningar, alla namn, alla ord, alla dogmer, alla tolkningar...då kan jag känna att jag fylls av ett stilla ljus och en värme...för en liten stund...det känns lugnt, det känns på riktigt...
Det är vad jag kallar Gudsenergin. Att genomstrålas av ett kärleksfullt ljus. Bortom religioner, teologers och prästers ord. Ett möte med Källan till allt liv. Det är mitt möte som ingen kan ta ifrån mig. 
Från Facebook


Jag är inte kyrklig eller religiös men det gläder mig när representanter för ett flertal religioner i vårt land går samman i en manifestation för att visa att man agerar gemensamt mot hat och för fred. "Vägra Hata" heter manifestationen. <3


Det snöar...och snöat har det gjort sen igår kväll...och snöa ska det göra i morgon också...blöt snö. 
Det gäller att "gilla läget" eller i alla fall försöka stå ut ;-)


Jag bläddrar i en "skvallerblaska". Den kungliga. Konstaterar att jag är dåligt uppdaterad. När det gäller kändisar. Amerikanska filmstjärnor. Jag tycker att de unga, nya ser likadana ut allihop.Och det där med namn...Inser att jag blivit väldigt gammal..."Annat var det förr"...hi hi... Jag är uppväxt med den här tidningen. Mamma prenumererade och jag älskade att frossa i "skvallret", reportagen, skandalerna...och jag kunde alla namn både på de "gamla stjärnorna" och på de "nya". Och vem som var gift med vem. Snacka om onödigt vetande! :-) Mina favoriter var Rita Hayworth och Cary Grant. Rita var i mina ögon så otroligt vacker och Cary Grant var inte så snygg men "manlig"...? Brigitte Bardot beundrade jag. Hon var så "häftig", fast så uttryckte man sig nog inte då ;-). Hon hade alltid nya pojkvänner (älskare ) och när hon gifte sig med Gunter Sachs hade hon en kortkort klänning på sig som absolut inte såg ut som någon bröllopsklänning. Det gillade jag. Brigitte tröttnade på karlarna och blev djurrättsaktivist. Och tyvärr också rasist. Hon har blivit fälld för hets mot folkgrupp. Så hennes glans har falnat totalt hos mig ;-)

Liv Ullmann beundrade jag och jag var väldigt förtjust i Robert Redford. Och Jane Fonda, hon var också häftig! Politiskt aktiv som hon var :-) Innan hon blev gympaprofet. Av dagens inte helt nya stjärnor, står Meryl Streep, Julia Roberts och Richard Gere högt i kurs hos mig. De är väldigt bra skådespelare men några större skandaler är de väl inte kända för...tack och lov...det får andra stå för. :-)

Och de nya unga? Ja, jag kan se skillnad på Drew Barrymore och Reese Whiterspoon ...tror jag ;-) Det hänger på håret! Stjärnorna byter ju hårfärg jämt och ständigt nuförtiden. Det gjorde inte de "gamla" stjärnorna;-) De var antingen ljusa eller mörka. Det var ju svartvitt på den tiden! ;-) ha ha ;-) (Rita H var för övrigt rödhårig)

Början på inlägget blev allvarligt sen blev det lite "svamligt" märker jag ;-)
Men man kan ju inte vara allvarlig jämt och hela tiden? Hur skulle det se ut? Och medge att lite skvallerläsning ibland kan vara en ganska mysig "verklighetsflykt"? Även om man naturligtvis bara läser sånt hos frissan ;-)


Vi är alla stjärnor! Var och en med vår personliga glans. Även om vi inte syns i skvallerpressen. De flesta av oss har valt ett liv utanför strålkastarljuset. Men ljusbärare är vi allihop! :-)

Ha det gott!



Kommentera inlägget här :