Idag

publicerat i Allmänt;
Solen som gick ner igår, går upp för Dig idag ❤️

Dagen igår var
Då...
Dagen idag är
Nu!
Bli inte kvar i det som var
Var i det som är
Här
❤️

Favorit i repris ❤️

Självklart finns det dagar som man vaknar till med vetskap om att detta blir en svår dag. Sjukdom, begravning, avsked, svår undersökning, operation mm....Jag tillhör dem som förr alltid tänkte: "i morgon vid den här tiden så är det svåra över"...numera försöker jag lämna över min oro till änglarna och ber dem vara med mig. 
Visst är det bra att tänka positivt men det är mänskligt att oroa sig...att känna oro...Men att bara fokusera på den så man får panik...är mindre bra...ibland måste man tillåta sig att skippa kontrollen och lita på "något"...Gud, änglar, universum...tro på att gott kan ske! 

Ni vet:
Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Ibland blir det bättre
;-)

"Det är vackrast när det skymmer"

Men "morgonstund har guld i mund" ;-)
Vilket lär betyda att det är bra att stiga upp tidigt på morgonen. :-)Så är det nog...men om man sover dåligt på natten är det skönt att ligga och dra sig :-) Om man kan, om man får :-)

Det här har naturligtvis en djupare mening än att "ha vaknat upp på morgonen." <3 Älskar den bilden med de orden...

Vår livsresa, vår jordevandring fortsätter här och nu. Möten, möjligheter, mirakel! ;-) Jag blir lite nyfiken nu...blir du?

Vad du än ska göra, vad som än händer, var du än är: EN RIKTIGT BRA DAG ÖNSKAR JAG DIG ❤️







Kommentera inlägget här :