Lycklig och tacksam

publicerat i Allmänt;
Ibland uppfylls man av känslor som är svåra att beskriva. Svåra att uttrycka i skrift. Är bara helt enkelt så lycklig :-)
Ligger och vilar. Studerar och beundrar tavlan jag köpt och som nu kommit hem till mig. Den är så vacker. Och man upptäcker mer och mer i den ju mer man tittar på den...
Den är inte upphängd ännu...tar lite tid att hitta den rätta platsen <3


Tavlan är dock bara en del av lyckan. Mötet med vännen som målat och som kom med den är den andra delen av lyckan. Vänskap som startat på Facebook och som nu manifesterats i verkligheten. Helt underbart! Lycka! :-)

Hon läser mig som en öppen bok. Hon ställer frågor som jag inte helt kan svara på. Hon uppmuntrar mig. Ger mig styrka. Försöker få mig att förstå mitt värde. Det där som jag försöker jobba med..."vad väntar jag på?"...jag vet inte...
"Slut med detta." Och. "Det räcker nu", är ord jag tar till mig, ända in i hjärtat. 

Och mer, men det är privat ;-)

Jag är henne så innerligt tacksam ❤️❤️❤️

Solig dag! Blå himmel! Plötsligt är jag för varmt klädd ;-) En behaglig känsla :-)
Sitter på balkongen en stund och njuter.

Plötsligt fanns de där: de första mogna vilda smultronen. Hittade dem när jag och hunden tog kvällspromenad igår. Plockade och tog in till en trött make. Han fick blunda och sträcka fram handen. Och smaka. Mums! <3

Anade att det skulle bli bättre väder. Såg ut så här vid sjön i går kväll...

Nu står min älskade make vid spisen och lagar mat till oss. Tacksam ❤️

Mitt i all lycka nås jag av bilderna från Srbenenica. Bilder på gråtande människor vid kyrkogården med alla dessa vita gravstenar. Det är idag 20 år sedan massakern i Srbenenica... Vill citera Ida Dzanovic: "Hatet som orsakade massakern i Srbenenica är det samma som sprids i Sverige idag". (Aftonbladet)
Vi får aldrig glömma!
Vi får inte vara tysta och se på! 
Våga ifrågasätta rasismen!






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta:

FB kan man tycka lite olika kring, det gör jag, olika dagar, olika perioder. :-) FB är dock ett otroligt nätverk och jag har där träffat fantastiska människor som jag sedan har haft lyckan att få träffa i verkliga livet och det har bara stämt så himla bra. Så jag förstår mycket väl hur känslan är. Att det sedan är en fantastisk människa du mött gör det hela inte sämre. Vi möttes på en kurs och spann vidare därifrån.
Kram Gunilla och gläds åt alla tankefrön som såtts ;-)

Svar: Jag håller helt med dig, Lotta! Ibland ogillar jag FB och tänker gå ur, men det positiva överväger :-) Och ja, hon är en alldeles fantastisk person <3 Och du Lotta, det är tack vare dig som jag hittade henne! Tack Lotta, du är också en fantastisk människa!!!<3 Glöm aldrig det!
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :