Juliregnblues

publicerat i Allmänt;
25 juli
Regnblues
Det regnar igen
Jag är ute utan paraply
Ska bara gå en liten bit
Blir våt

Hoppar över pölarna
Går fort
Lika blöt ändå
Skyndar mig in
In i värmen

Tiggaren vid affären
Blir sittande kvar
Blöt och frusen

Inga kontanter att ge
Men jag ser och jag ler
Han ler tillbaka
Hej!
Hej!

Men det dåliga samvetet tynger mig...

Varför är världen så orättvis?

Vi har shoppat
I det stora välfärdscentret
En del nödigt, annat onödigt

Träffar släkting, kusinbarn
Som arbetar i affär
Kul
"Sist jag såg dig var du så här liten"
Åh, dessa genanta ord
Men det är ju sant

Det är blött i p-huset
Blött ute
Blött överallt

Regnet smattrar mot bilrutan
Klass 1-varning utfärdad
Meteorologen på TV säger att det är "spännande" väder 
???

Festar på wienerbröd
Inte nyttigt men gott 
Vilar
Regnet avtar visst

Ser filmen om Monika Z
Blir berörda
Avslutar dagen med räkor och vin
Prat och skratt 

Undrar när ovädret kommer.... 

Vi åker nog hem i regn...


26 juli
Kramat mamma farväl
Ja, vi åker i regn...
"Rätt som det regnar kommer det en skur"
Stämmer idag...
Gråheten känns tung

Toabesök i Blombacka
Inte promenadväder
Rusar mellan toa och bil
Hinner före ett MC-gäng :-)

Vi försöker skämta om vädret
Misslyckas
Husvagnar på rad
Semestertrafik

Tankar bilen
Oss själva med glass
( testar ny Magnumsmak, yoghurt,klart godkänd)
En son ringer
Allt väl i torpet
Blött

Upptäcker chokladfläckar på favorittröjan
Nej!!!
Suck

Plötsligt
Uppsprickande molntäcke!
( sommarens favoritord )
Broöopning över Göta Kanal
Köbildning

Sol!!!
Långa bilköer
Semesterslut?

I Örebro blir det matstopp
Här är pölarna djupa
Skyfall?

Energipåfyllda
Vi rockar loss med Nanne
"Should I stay or should I go now"?
Härligt

Uppehåll
Härligt fenomen
:-)

Nu står det Gävle på skyltarna
:-)

Lyssnar på Marie Fredriksson nu
Hennes bästa
"Du ger mig lugn efter stormen"
<3

Stopp
Sala
Skönt att sträcka på stumma ben

Känslan av melankolin
(Blues)
Börjar avta
Trots regnet...

Snart hemma
:-)

"Tro, jag vill känna tro"
Jag också Marie
:-)

Hemma

Ringer mamma
"Vi är hemma nu :-)"

Det regnar lite...
Tack för sällskapet!
Juliregnblues
---
❤️

Kommentera inlägget här :