Normal juli?

publicerat i Allmänt;
Morning has broken.. jag tassar upp och stänger balkongdörrarna som stått öppna under natten...brrr...kallt. Maken har redan hunnit varit ute på promenad med hunden. Bara 13 grader ute...

Har drömt så märkliga drömmar på senaste tiden. Drömmar med mycket folk, resor, stora hus och med den gemensamma nämnaren att jag måste kämpa för och försvara det jag tror på...Jag är helt slut när jag vaknar, med känslan av att jag "förlorat" kampen...
Minst sagt frustrerande!

Vad handlar då "kampen" om? Två saker. Alla människors lika värde oberoende av kultur, religion, hudfärg, sexuell läggning, handikapp osv. Den andra är rätten till min egen tro. Den första "kampen" för jag mot vardagsrasismen, den andra försiggår i mitt eget inre...



Vi för väl alla vår kamper i livet. Ibland önskar man att man fick vila från dem. I alla fall när man sover! ;-)
 ---

Eftermiddag:
Stackars grekerna. Som om det inte vore nog med all ekonomisk kaos, nu brinner det där också. Två stora skogsbränder härjar i Aten och södra Grekland. Hoppas de är bättre på att släcka skogsbränder där än här. Minns med oro förra årets skogsbrand... förhoppningsvis lärde vi oss något då...

---

Nu ska vi äntligen få hämta ut vår nya båtmotor. Den förra blev ju stulen förra sommaren...och den nya har tagit tid på sig att anlända....
Båten har fått stanna länge uppe på land denna sommar...


Blev en hel del jobb idag. Det mesta ganska kul. Älskar att packa upp nya varor till webbshopparna. (Stavas det så?) :-)
Sen ska de upp på sidan också, det sköter yngste sonen. ;-)

---

Just nu längtar jag efter att få lugn och ro omkring mig. Möjlighet till meditation.
Behöver rensa ut tankar, lyssna inåt, slappna av i kroppen...
Och nej, jag är inte buddist. ;-) Men jag gillar Buddhas filosofi. <3

Läste att det är en ovanligt varm juli i år...??? Det är de heta dagarna i början av månaden som drar upp medeltemperaturen! Och i övrigt är det en "normal" juli...Jasså?? Där fick jag så jag teg ;-)
Massor med blommande tistlar på kalhygget. Vackert! :-)


Älskade Blåklint :-)

---

Inte dags att sova ännu men i alla fall:
God Natt! Önskar er alla, inklusive mig själv, sköna, problemfria drömmar. :-)
❤️







Kommentera inlägget här :